Πριν μία ώρα μαθεύτηκε και επίσημα: Πολύ Κακά μαντάτα για τους Έλληνες Οικογενειάρχες που παίρνουν επίδομα παιδιού
Όσοι χάσουν» την προθεσμία θα πρέπει να γνωρίζουν ότι δεν θα λάβουν την ενίσχυση στις 31 Μαρτίου. Επίσης οι δικαιούχοι θα πρέπει να γνωρίζουν, πως η πληρωμή αυτού του μήνα θα είναι και η τελευταία που η ενίσχυση θα δοθεί ολόκληρη σε μετρητά.
Στην επόμενη καταβολή του επιδόματος τέκνων Α21 στα τέλη Μαΐου οι δικαιούχοι θα πρέπει να έχουν προμηθευτεί προπληρωμένη κάρτα, στην οποία θα πιστωθεί το μισό ποσό του επιδόματος, με το άλλο μισό να μπαίνει κανονικά στον τραπεζικό λογαριασμό.
Ειδικά, οι δικαιούχοι θα έχουν τη δυνατότητα ανάληψης μετρητών έως 50% του ποσού κάθε καταβαλλόμενου επιδόματος, ενώ το υπόλοιπο θα δαπανάται αποκλειστικά μέσω της χρήσης της προπληρωμένης κάρτας.
Η κάρτα θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί αποκλειστικά στην Ελλάδα και σε χώρες εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης για κάθε είδους αγορά προϊόντων ή υπηρεσιών, εξαιρουμένων των συναλλαγών που αφορούν σε αγορά όπλων και τυχερά παίγνια.
Εξαιρούνται από τη χρήση της προπληρωμένης κάρτας τα άτομα που διαθέτουν γνωμάτευση Υγειονομικών Επιτροπών σε ισχύ ότι έχουν οπτική αναπηρία σε ποσοστό από ογδόντα τοις εκατό (80%) και άνω, για τους οποίους θα εξακολουθήσει να ισχύει η καταβολή μέσω πίστωσης λογαριασμού πληρωμών (IBAN).
Την ίδια στιγμή σύμφωνα με χθεσινή ανακοίνωση η ηλεκτρονική πλατφόρμα δεν θα δέχεται νέες αιτήσεις μέχρι να ολοκληρωθεί η εκκαθάριση της πληρωμής της 1ης διμηνιαίας δόσης για το 2025.
Μετά την ολοκλήρωση της πληρωμής, η ηλεκτρονική πλατφόρμα θα ενεργοποιηθεί εκ νέου για νέες αιτήσεις.
Υπενθυμίζεται στους ενδιαφερόμενους δικαιούχους ότι για να χορηγηθεί το επίδομα παιδιού θα πρέπει η αίτηση να υποβληθεί οριστικά και να έχει εγκριθεί. Η αίτηση που έχει αποθηκευθεί προσωρινά θεωρείται μη υποβληθείσα και δεν λαμβάνεται υπόψη.
Πώς γίνεται η διαδικασία έκδοσης προπληρωμένης κάρτας
Η διαδικασία αίτησης έκδοσης της προπληρωμένης κάρτας γίνεται μέσω νέου ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος (ΟΠΣ), το οποίο έχει δημιουργηθεί ειδικά για τις ανάγκες του Προγράμματος (https://prepaid.minscfa.gov.gr/).
Το πληροφοριακό σύστημα διαλειτουργεί με τις βάσεις δεδομένων της ΔΥΠΑ και του ΟΠΕΚΑ και ανακτά τον IBAN και τη διεύθυνση που έχετε ήδη δηλώσει στις αιτήσεις σας για επιδόματα.
Στη συνέχεια, σας αποστέλλετε ηλεκτρονικό μήνυμα προκειμένου να εισέλθετε στο νέο σύστημα εντός πέντε ημερών για να προβείτε σε έλεγχο της ορθότητας των στοιχείων και, εφόσον το επιθυμείτε, σε τυχόν αλλαγή τους.
Εάν δεν προβείτε σε κάποια ενέργεια εντός του προαναφερθέντος χρονικού διαστήματος, η αίτησή σας υποβάλλεται με τα στοιχεία που έχουν ανακτηθεί από τους Φορείς (Δ.ΥΠ.Α. ή/και ΟΠΕΚΑ) προς τον Πάροχο Υπηρεσιών Πληρωμών στον οποίο αντιστοιχεί ο IBAN.
Ο Πάροχος Υπηρεσιών Πληρωμών προχωρά στον έλεγχο της αίτησης και στη συνέχεια στην έκδοση και αποστολή της προπληρωμένης κάρτας.
Ανατροπή με τα απλήρωτα χρέη στην Εφορία: Διαγραφή οφειλών σε χιλιάδες φορολογούμενους – Οι 3 προϋποθέσεις
Οι τρεις προϋποθέσεις για διαγραφή χρεών από την Εφορία
Να διαχωρίσει τα χρέη που πρέπει να εισπράττονται επιχειρεί η φορολογική διοίκηση στα δισ. ευρώ των ληξιπρόθεσμων οφειλών που είναι ανεπίδεκτα είσπραξης εδώ και δεκαετίες. Για να συμβεί αυτό, όπως αναφέρει η Καθημερινή, και να προχωρήσει ο φοροεισπρακτικός μηχανισμός σε διαγραφές χρεών, θα πρέπει να πληρούνται συγκεκριμένοι όροι και προϋποθέσεις.
Σύμφωνα με τον Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων, για να διαγραφούν χρέη προς το Δημόσιο θα πρέπει να συντρέχουν σωρευτικά τρεις προϋποθέσεις, όπως:
η ολοκλήρωση των ελέγχων
η υποβολή ποινικής δίωξης στον οφειλέτη και
η πιστοποίηση από ειδικό ελεγκτή ότι είναι αδύνατη η είσπραξή τους.
Αμέσως μετά η φορολογική διοίκηση εντάσσει τις περιπτώσεις αυτές στο βιβλίο των ανεπίδεκτων είσπραξης και υπό προϋποθέσεις τις διαγράφει μετά την πάροδο της δεκαετίας.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΑΑΔΕ, τα συσσωρευμένα ληξιπρόθεσμα χρέη έχουν ξεπεράσει τα 107,3 δισ. ευρώ, ωστόσο, ποσοστό 24,5%, που αντιστοιχεί σε 26,3 δισ. ευρώ αφορά οφειλές που χαρακτηρίζονται ανεπίδεκτες είσπραξης. Έτσι, το πραγματικό ληξιπρόθεσμο υπόλοιπο περιορίζεται σε 81 δισ. ευρώ και από αυτά μόλις 3,7 δισ. ευρώ έχουν ενταχθεί σε καθεστώς ρύθμισης.
Από το σύνολο των χρεώ, τα 48,1 δισ. ευρώ προέρχονται από φορολογικές οφειλές. Τα μεγαλύτερα φορολογικά χρέη, όπως σημειώνει η Καθημερινή, αφορούν στον ΦΠΑ (22,7 δισ. ευρώ), ακολουθούν οι φόροι εισοδήματος (20 δισ. ευρώ), φόροι περιουσίας (2,8 δισ. ευρώ) και λοιποί φόροι (2,5 δισ. ευρώ).
Οι ληξιπρόθεσμες οφειλές προς το Δημόσιο και οι συμβεβαιωμένες οφειλές προς τρίτους χαρακτηρίζονται ανεπίδεκτες είσπραξης εφόσον συντρέχουν σωρευτικά: α) Έχουν ολοκληρωθεί οι έρευνες με βάση τα εκάστοτε πρόσφορα διαθέσιμα ηλεκτρονικά μέσα της φορολογικής διοίκησης και από τις έρευνες αυτές δεν διαπιστώθηκε η ύπαρξη περιουσιακών στοιχείων του οφειλέτη και των συνυπόχρεων προσώπων ή διαπιστώθηκε η καθ’ οιονδήποτε τρόπο εκποίηση των περιουσιακών τους στοιχείων που δεν υπόκεινται σε ακύρωση. β) Έχει υποβληθεί αίτηση ποινικής δίωξης. γ) Έχει πραγματοποιηθεί έλεγχος από ειδικά οριζόμενο ελεγκτή της αρμόδιας υπηρεσίας της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, ο οποίος πιστοποιεί, με βάση ειδικά αιτιολογημένη έκθεση ελέγχου, ότι συντρέχουν οι ανωτέρω προϋποθέσεις και είναι αντικειμενικά αδύνατη η είσπραξη των οφειλών.
Για εταιρείες που τελούν υπό κρατικό έλεγχο ή στις οποίες ασκείται κρατική εποπτεία και οι οποίες τελούν υπό εκκαθάριση ή πτώχευση απαιτείται η αναγγελία του Δημοσίου στις διαδικασίες αυτές και να έχει υποβληθεί αίτηση ποινικής δίωξης, να έχει πραγματοποιηθεί έλεγχος και να είναι αδύνατη η είσπραξη των οφειλών.
Μπορούν να θεωρηθούν ανεπίδεκτες είσπραξης οφειλές ακόμη και εάν υπάρχουν περιουσιακά στοιχεία εφόσον:
Η συνολική αξία της κυριότητας και των λοιπών εμπράγματων δικαιωμάτων επί ακινήτων του οφειλέτη και των συνυπόχρεων προσώπων είναι ιδιαίτερα μικρής αξίας σε σχέση με τη συνολική βασική ληξιπρόθεσμη οφειλή, δεν υπερβαίνει το 5% του ύψους της οφειλής και, σε κάθε περίπτωση το ποσό των 100.000 ευρώ, όπως η αξία αυτή προκύπτει, κατά σειρά, από εκτίμηση πιστοποιημένου εκτιμητή, όπου υπάρχει, ή από το ποσό του αθροίσματος της φορολογητέας αξίας των δικαιωμάτων αυτών για τον υπολογισμό του ΕΝΦΙΑ.
Η συνολική αξία της κινητής περιουσίας του οφειλέτη και των συνυπόχρεων προσώπων είναι ιδιαίτερα μικρής αξίας σε σχέση με το ύψος της συνολικής βασικής ληξιπρόθεσμης οφειλής και δεν υπερβαίνει το ποσό των 30.000 ευρώ, όπως η αξία αυτή προκύπτει, κατά σειρά, από εκτίμηση πιστοποιημένου εκτιμητή ή από την έκθεση κατάσχεσης.
Είναι οριστικό: Ανατροπή με τα απλήρωτα χρέη στην Εφορία – Διαγραφή οφειλών σε χιλιάδες φορολογούμενους – Οι 2 προϋποθέσεις
Έρχεται φορολογική απαλλαγή για διαγραφές χρεών επιχειρήσεων και φυσικών προσώπων με επιχειρηματική δραστηριότητα. Η ρύθμιση αφορά την εξόφληση χρεών που έχουν καθυστερήσει, επίδικα ή έχουν ενταχθεί σε ρυθμίσεις μέσω του εξωδικαστικού μηχανισμού και καλύπτει τη διαγραφή χρεών που ολοκληρώνεται από την 1η Ιανουαρίου 2024 και μετά.
Έρχεται φορολογική απαλλαγή για διαγραφές χρεών επιχειρήσεων
Με τη ρύθμιση που περιλαμβάνεται στο φορολογικό νομοσχέδιο που υποβλήθηκε στη Βουλή, επαναφέρεται η απαλλακτική διάταξη για τη φορολογική μεταχείριση της ωφέλειας από τη διαγραφή μέρους ή του συνόλου χρεών που επηρεάζουν νομικά και φυσικά πρόσωπα με επιχειρηματική δραστηριότητα. Αυτή η διάταξη, η οποία είχε εφαρμοστεί μέσω του άρθρου 62 του ν. 4389/2016, παρέχει τη δυνατότητα απαλλαγής από τον φόρο εισοδήματος για χρέη που εξοφλούνται στο πλαίσιο συμφωνιών εξωδικαστικού συμβιβασμού.
Σύμφωνα με την νέα νομοθεσία, οι φορολογούμενοι που επιτυγχάνουν μείωση των οφειλών τους μέσω διαγραφής χρεών δεν θα φορολογούνται για το ποσό που αφαιρέθηκε από το χρέος τους. Για παράδειγμα, αν μια επιχείρηση έχει χρέος 100.000 ευρώ προς μια τράπεζα και συμφωνηθεί η διαγραφή του μισού, δηλαδή 50.000 ευρώ, τότε δεν θα πρέπει να πληρώσει φόρο για αυτό το ποσό.
Αυτή η ρύθμιση αφορά οφέλη που έχουν χρεωθεί με καθυστέρηση, δικαστικά ή μέσω εξωδικαστικών ρυθμίσεων και ισχύει για διαγραφές που γίνονται από την 1η Ιανουαρίου 2024 και μετά. Η απαλλαγή από φόρο ισχύει για το φορολογικό έτος που πραγματοποιείται η διαγραφή, επιτρέποντας στους οφειλέτες να επανακτήσουν οικονομική σταθερότητα χωρίς περισσότερες φορολογικές επιβαρύνσεις.
Η ρύθμιση βασίζεται σε μια παρόμοια διάταξη που ίσχυε μέχρι το 2020, αφορούσε χρέη που εξοφλούνταν μέσω εξώδικων συμβιβασμών. Ωστόσο, η νέα νομοθεσία εστιάζεται σε όσους πραγματικά έχουν ανάγκη υποστήριξης για να ανακάμψουν από το χρέος που προξενείται από τις οικονομικές δυσκολίες.
Το άρθρο 99 του νομοσχεδίου αναφέρει τα εξής:
Στην παρ. 6 του άρθρου 21 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (ν. 4172, Α’ 167) προστίθεται τελευταίο εδάφιο και η παρ. 6 διαμορφώνεται ως εξής: 94 «6. Η ωφέλεια επιχείρησης που προκύπτει από την παραίτηση πιστώτριας επιχείρησης από την είσπραξη χρέους στο πλαίσιο αμοιβαίας συμφωνίας ή δικαστικού συμβιβασμού, η οποία λαμβάνει χώρα στο πλαίσιο της επαγγελματικής τους συνεργασίας, αποτελεί εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα με την επιφύλαξη των ειδικότερων διατάξεων του άρθρου 62 του ν. 4389/2016. Στην περίπτωση αυτή δεν έχουν εφαρμογή οι διατάξεις περί φορολογίας δωρεών του Κώδικα Διατάξεων Φορολογίας Κληρονομιών, Δωρεών, Γονικών Παροχών, Προικών, και Κερδών από Τυχερά Παίγνια ο οποίος κυρώθηκε με το πρώτο άρθρο του ν. 2961/2001 (Α’ 266). Κατά παρέκκλιση του πρώτου εδαφίου, η ωφέλεια που προκύπτει από τη διαγραφή μέρους ή του συνόλου του χρέους προς πιστωτικό ή χρηματοδοτικό ίδρυμα, προς υπό ειδική εκκαθάριση πιστωτικό ή χρηματοδοτικό ίδρυμα ή προς εταιρεία του ν. 4354/2015 (Α’ 176) στο πλαίσιο εξωδικαστικού συμβιβασμού ή από συμφωνίες που συνάπτονται βάσει του ν. 4469/2017 (Α’ 62) ή στο πλαίσιο του εξωδικαστικού μηχανισμού του ν. 4738/2020 (Α΄ 207) ή σε εκτέλεση δικαστικής απόφασης, απαλλάσσεται από τον φόρο εισοδήματος.». 2. Στο πρώτο εδάφιο της παρ. 5 του άρθρου 47 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος μετά τη λέξη «διατάξεις» προστίθενται οι λέξεις «του τελευταίου εδαφίου της παρ. 6 του άρθρου 21» και η παρ. 5 διαμορφώνεται ως εξής: «5. Οι διατάξεις του τελευταίου εδαφίου της παρ. 6 του άρθρου 21, των παρ. 2, 3 και 6 του άρθρου 37 και της παρ. 6 του άρθρου 42 εφαρμόζονται και στα νομικά πρόσωπα και νομικές οντότητες του άρθρου 45. Οι διατάξεις της παρ. 5 του άρθρου 37 εφαρμόζονται και στα νομικά πρόσωπα που είναι φορολογικοί κάτοικοι αλλοδαπής και δεν διατηρούν στην Ελλάδα μόνιμη εγκατάσταση.» 3. Οι παρ. 1 και 2 ισχύουν από την 1η Ιανουαρίου 2024 και μετά.
Με το νέο φορολογικό νομοσχέδιο που παρουσιάστηκε, προσφέρονται σημαντικά κίνητρα στις επιχειρήσεις που επενδύουν στη δημιουργία και αξιοποίηση ευρεσιτεχνιών. Συγκεκριμένα, προβλέπεται πλήρη απαλλαγή από φόρους για τα κέρδη από τις ευρεσιτεχνίες τα πρώτα τρία χρόνια, και έκπτωση της τάξης του 10% για τα επόμενα επτά χρόνια. Αυτές οι ρυθμίσεις ισχύουν για εταιρείες που επενδύουν σε έρευνα και ανάπτυξη, ενώ η απαλλαγή φόρου δίνεται μόνο σε ευρεσιτεχνίες που έχουν αναπτυχθεί από την ίδια εταιρεία και σχετίζονται με δαπάνες έρευνας και ανάπτυξης.
Πλήρης φορολογική απαλλαγή για κέρδη από ευρεσιτεχνίες
Η κυβέρνηση προσφέρει φορολογικά κίνητρα για τις επιχειρήσεις που επενδύουν στην καινοτομία, με τα κέρδη από τις νέες εφευρέσεις να είναι αφορολόγητα τα πρώτα τρία χρόνια και να έχουν μειωμένο φόρο τα επόμενα επτά χρόνια. Αυτό έχει ως στόχο να ενισχύσει την επιχειρηματικότητα, τη δραστηριότητα και την οικονομική ανάπτυξη της χώρας.