εκτακτο τωρα για τα ελτα

εκτακτο τωρα για τα ελτα

Διαφορετικό θα είναι το πλάνο διαχείρισης των καταστημάτων στην ελληνική επαρχία για τα ΕΛΤΑ, έπειτα από τις έντονες αντιδράσεις. Τα 46 καταστήματα που θα είναι κλειστά από τη Δευτέρα, 3 Νοεμβρίου.

Ανακοινώθηκε η λίστα με τα 46 καταστήματα των ΕΛΤΑ που κλείνουν τη Δευτέρα, 3 Νοεμβρίου. Η μεγάλη πλειονότητα των καταστημάτων (33) είναι στην Αττική, ενώ 7 είναι στην περιοχή της Θεσσαλονίκης, ένα στην Πάτρα, ένα στη Ρόδο, ένα στα Ιωάννινα, ένα στην Ιεράπετρα και ένα στα Χανιά.


Η λίστα με τα καταστήματα η λειτουργία των οποίων αναστέλλεται από τη Δευτέρα, 3 Νοεμβρίου

Τα υπόλοιπα καταστήματα που βρίσκονται σε όλη την ελληνική περιφέρεια παίρνουν παράταση ζωής.

H λίστα με τα 46 καταστήματα των ΕΛΤΑ που κλείνουν από αύριο, είναι:

  1. ΑΓΙΟΥ ΙΕΡΟΘΕΟΥ, ΑΤΤΙΚΗΣ
  2. ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΗ ΡΕΝΤΗ, ΑΤΤΙΚΗΣ
  3. ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑ ΑΘΗΝΑΣ, ΑΤΤΙΚΗΣ
  4. ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ (ΑΘ 171), ΑΤΤΙΚΗΣ
  5. ΑΛΙΜΟΥ, ΑΤΤΙΚΗΣ
  6. ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ (2)(CARREFOUR), ΑΤΤΙΚΗΣ
  7. ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ, ΑΤΤΙΚΗΣ
  8. ΑΣΠΡΟΠΥΡΓΟΥ, ΑΤΤΙΚΗΣ
  9. ΒΟΥΛΑΣ, ΑΤΤΙΚΗΣ
  10. ΒΡΙΛΗΣΣΙΩΝ, ΑΤΤΙΚΗΣ
  11. ΓΑΛΑΤΣΙΟΥ, ΑΤΤΙΚΗΣ
  12. ΓΕΡΑΚΑ, ΑΤΤΙΚΗΣ
  13. ΔΑΦΝΗΣ, ΑΤΤΙΚΗΣ
  14. ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑΣ, ΑΤΤΙΚΗΣ
  15. ΘΗΣΕΙΟΥ (ΑΘ 18), ΑΤΤΙΚΗΣ
  16. ΘΡΑΚΟΜΑΚΕΔΟΝΩΝ, ΑΤΤΙΚΗΣ
  17. Κ. Ε. Μ. Π. ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΥ ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ, ΑΤΤΙΚΗΣ
  18. ΚΑΛΑΜΑΚΙΟΥ, ΑΤΤΙΚΗΣ
  19. ΚΑΛΛΙΠΟΛΗΣ, ΑΤΤΙΚΗΣ
  20. ΚΑΜΑΤΕΡΟΥ, ΑΤΤΙΚΗΣ
  21. ΚΟΥΜΟΥΝΔΟΥΡΟΥ (ΑΘ 49), ΑΤΤΙΚΗΣ
  22. ΚΥΨΕΛΗΣ (ΑΘ 13), ΑΤΤΙΚΗΣ
  23. ΛΕΝΟΡΜΑΝ, ΑΤΤΙΚΗΣ
  24. ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ, ΑΤΤΙΚΗΣ
  25. ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ (ΑΘ 54), ΑΤΤΙΚΗΣ
  26. ΝΕΑΠΟΛΗΣ ΑΘΗΝΩΝ (ΑΘ 14), ΑΤΤΙΚΗΣ
  27. ΝΕΑΣ ΕΡΥΘΡΑΙΑΣ, ΑΤΤΙΚΗΣ
  28. ΝΕΑΣ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΣ, ΑΤΤΙΚΗΣ
  29. ΝΙΚΑΙΑΣ, ΑΤΤΙΚΗΣ
  30. ΠΕΡΑΜΑΤΟΣ ΠΕΙΡΑΙΑ, ΑΤΤΙΚΗΣ
  31. ΠΛΑΤΕΙΑΣ ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗΣ, ΑΤΤΙΚΗΣ
  32. ΧΑΙΔΑΡΙΟΥ, ΑΤΤΙΚΗΣ
  33. ΧΟΛΑΡΓΟΥ, ΑΤΤΙΚΗΣ
  34. ΒΙ.ΠΕ.Θ., ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
  35. ΣΥΚΙΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
  36. ΙΩΝΙΑΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
  37. ΠΑΝΟΡΑΜΑΤΟΣ, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
  38. ΑΓΙΑΣ ΤΡΙΑΔΑΣ (ΘΕΣ 11), ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
  39. ΠΥΛΑΙΑΣ, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
  40. ΔΙΚΑΣΤΙΚΟΥ ΜΕΓΑΡΟΥ ΘΕΣ., ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
  41. ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥΠΟΛΗΣ (ΘΕΣ 17), ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
  42. ΠΑΤΡΑΣ 3, ΑΧΑΪΑΣ
  43. ΡΟΔΟΥ 2, ΔΩΔ/ΝΗΣΟΥ
  44. ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ 2, ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
  45. ΙΕΡΑΠΕΤΡΑΣ, ΛΑΣΙΘΙΟΥ
  46. ΧΑΝΙΩΝ (Κ.Δ.), ΧΑΝΙΩΝ

Οπισθοχώρηση

Η απόφαση να κλείσουν 204 καταστήματα των ΕΛΤΑ σε όλη τη χώρα προκάλεσε σφοδρές αντιδράσεις, με αποτέλεσμα το Σάββατο (01/11) να υπάρξει μια πρώτη υποχώρηση από τη μεριά της διοίκησης του Οργανισμού, με την κυβέρνηση να είναι στριμωγμένη στα σχοινιά.

Σχετικά:  Σας βλέπουν από ψηλά: 10 σημάδια ότι οι ψυχές των νεκρών που αγαπάτε είναι πάντα κοντά σας

Όπως ανακοινώθηκε, σε πρώτη φάση η αναστολή λειτουργίας θα αφορά μόνο τα καταστήματα που βρίσκονται σε αστικά κέντρα και πρωτεύουσες των νομών της χώρας όπου υπάρχουν και άλλα καταστήματα.

Για όλες τις υπόλοιπες περιοχές της περιφέρειας, οι μεταβολές θα γίνουν εντός τριμήνου, ώστε να υπάρξει ο χρόνος να εξηγηθεί η αναγκαιότητα των παρεμβάσεων που πρέπει να γίνουν, σύμφωνα με ανακοίνωση που εξέδωσε η «Ελληνικά Ταχυδρομεία».

Στη Βουλή

Tο μεσημέρι της Τρίτης (4 Νοεμβρίου) θα πραγματοποιηθεί η έκτακτη συνεδρίαση των συναρμόδιων επιτροπών της Βουλής για το κλείσιμο των ΕΛΤΑ.

Όπως ανακοινώθηκε, στην κρίσιμη συνεδρίαση θα συμμετάσχει η πολιτική ηγεσία των υπουργείων Οικονομικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, καθώς και η διοίκηση των Ελληνικών Ταχυδρομείων αλλά και του Υπερταμείου.

Τις ευθύνες ΕE, της κυβέρνησης της ΝΔ και των προηγούμενων, που προωθούν την «απελευθέρωση» της ταχυδρομικής αγοράς στο όνομα της ανταγωνιστικότητας με συνέπεια το μαζικό κλείσιμο καταστημάτων ΕΛΤΑ στην Ελλάδα, αναδεικνύει η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ, με ερώτηση που υπέβαλε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ο ευρωβουλευτής του Κόμματος, Κώστας Παπαδάκης.

Με απόφαση της κυβέρνησης της ΝΔ και στις ράγες των κατευθύνσεων της ΕΕ, τα Ελληνικά Ταχυδρομεία (ΕΛΤΑ), ο δημόσιος πάροχος καθολικής ταχυδρομικής υπηρεσίας στην Ελλάδα, προχωρούν, στο πλαίσιο του λεγόμενου «Στρατηγικού Σχεδίου Αναδιοργάνωσης 2023–2027», σε μαζικό κλείσιμο καταστημάτων σε όλη τη χώρα. Ο λεγόμενος «εξορθολογισμός» οδηγεί στην πράξη σε συρρίκνωση του δημόσιου ταχυδρομικού δικτύου, ιδιωτικοποίηση υπηρεσιών και παράδοση δραστηριοτήτων σε εργολάβους, με συνέπειες για τους εργαζόμενους και την πρόσβαση του κοινού σε βασικές υπηρεσίες. Ιδιαίτερα στις απομακρυσμένες και νησιωτικές περιοχές, οι κάτοικοι μένουν χωρίς βασικές υπηρεσίες, όπως πληρωμές συντάξεων, γεγονός που πλήττει ευθέως το δικαίωμα πρόσβασης όλων σε καθολικές και ποιοτικές ταχυδρομικές υπηρεσίες. Την ίδια ώρα, στην πρωτεύουσα και την ευρύτερη περιοχή της Αττικής, πάνω από 40 καταστήματα οδηγούνται σε κλείσιμο, προκαλώντας τεράστια προβλήματα στην εξυπηρέτηση του κοινού και πρόσθετες πιέσεις στους εργαζόμενους.

Σχετικά:  53χρονος άνδρας έφυγε από την ζωή και ήλπιζαν ότι θα αναστηθεί – Τελικά 579 ημέρες μετά τον θάνατό του…

Η διαδικασία αυτή συνοδεύεται από κατάργηση θέσεων εργασίας και απολύσεις, ιδιαίτερα εργαζομένων που απασχολούνται με το καθεστώς της ενοικιαζόμενης εργασίας μέσω τρίτων εταιρειών, οι οποίοι για χρόνια καλύπτουν πάγιες λειτουργικές ανάγκες των υπηρεσιών. Ταυτόχρονα, οι μόνιμοι εργαζόμενοι βιώνουν έντονη ανασφάλεια για το μέλλον και τον τόπο εργασίας τους, καθώς μετακινούνται χωρίς καμία ουσιαστική εγγύηση, ακόμη και σε μεγάλες χιλιομετρικές αποστάσεις από τον τόπο κατοικίας τους, γεγονός που επιβαρύνει δραστικά τη ζωή και την καθημερινότητά τους.

Παρά την πρόσφατη ανακοίνωση περί «αναστολής» του κλεισίματος ορισμένων καταστημάτων στην επαρχία, η αβεβαιότητα παραμένει, καθώς οι ίδιοι οι γενικότεροι σχεδιασμοί για τη συρρίκνωση του δικτύου δεν έχουν ανακληθεί.

Η κατάσταση αυτή είναι αποτέλεσμα της διαχρονικής πολιτικής όλων των ελληνικών κυβερνήσεων που προωθούν τις κατευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης για «απελευθέρωση» και «ανταγωνιστικότητα» της ταχυδρομικής αγοράς.

Είναι αποτέλεσμα σχεδιασμών που υλοποιούνται βήμα-βήμα εδώ και πάνω από μια δεκαετία, με τη συνέργεια όλων των κυβερνήσεων. Το 2020 η κυβέρνηση της ΝΔ πέρασε τροπολογία που δρομολόγησε  την παραπέρα ιδιωτικοποίηση των ΕΛΤΑ, νομιμοποίησε μαζικές απολύσεις, εισήγαγε τις ατομικές συμβάσεις, διέλυσε τον ενιαίο χαρακτήρα των ΕΛΤΑ, και εγκαινίασε το σπάσιμο του δικτύου και την παράδοσή του σε εργολάβους. Προηγούμενα η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ είχε ανοίξει τον δρόμο, εντάσσοντας τα ΕΛΤΑ στο Υπερταμείο, ενίσχυσε τη λειτουργία με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και προώθησε την αποδόμηση της καθολικής υπηρεσίας. Οι ευρωενωσιακές οδηγίες και στρατηγικές, που αντιμετωπίζουν τις κοινωνικές ανάγκες ως «κόστος» και προωθούν την κερδοφορία των επιχειρηματικών ομίλων, ευθύνονται για τη διάλυση δημόσιων υποδομών και τη μετατροπή των καθολικών υπηρεσιών σε εμπορεύματα. Η ίδια κατεύθυνση άλλωστε προωθείται και σε άλλες χώρες κράτη μέλη της ΕΕ όπως πρόσφατα με το κλείσιμο των δημοσίων ταχυδρομείων στη Δανία, με περικοπές κι απολύσεις σε Γερμανία, Γαλλία κ.α.

Σχετικά:  Τι σημαίνει να ονειρεύεσαι κάποιον που έχει πεθάνει;

Μπροστά σε αυτή την απαράδεκτη κατάσταση και με την ανακοίνωση της κυβέρνησης για το κλείσιμο των υποκαταστημάτων των ΕΛΤΑ, εργαζόμενοι και τοπικές κοινωνίες σε πολλές περιοχές της χώρας οργανώνουν κινητοποιήσεις και παρεμβάσεις, με αίτημα τους μην κλείσει κανένα κατάστημα, να ενισχυθεί ο οργανισμός με μόνιμο προσωπικό και σύγχρονο εξοπλισμό ώστε να μπορεί να ανταποκρίνεται στις ανάγκες του λαού. Το ΚΚΕ διεκδικεί ένα καθολικό, δημόσιο και αξιόπιστο ταχυδρομικό δίκτυο που αποτελεί κοινωνική ανάγκη και υποχρέωση του κράτους με επαρκή κρατική χρηματοδότηση, προσλήψεις μόνιμου προσωπικού και βελτίωση των υποδομών, ώστε να εξασφαλίζεται η εξυπηρέτηση του κοινού σε κάθε γωνιά της χώρας. Απαιτεί να λειτουργήσουν τα ΕΛΤΑ ως δημόσια, κοινωνική υπηρεσία και όχι ως πεδίο επιχειρηματικής δραστηριότητας.

Με βάση τα παραπάνω, ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ υπέβαλε τα εξής ερωτήματα:

«Πώς τοποθετείται η Ευρωπαϊκή Επιτροπή:

  • Απέναντι στις συνέπειες που προκαλεί η εφαρμογή των ευρωενωσιακών οδηγιών «απελευθέρωσης» της ταχυδρομικής αγοράς, 97/67/ΕΚ, 2002/39/ΕΚ, 2008/6/ΕΚ, που οδηγούν σε συρρίκνωση του δημόσιου ταχυδρομικού δικτύου, απολύσεις, υποβάθμιση υπηρεσιών και παράδοση τους σε ιδιώτες με συνέπεια αυτές να είναι πανάκριβες για το λαό;
  • Στο γεγονός ότι αυτή η στρατηγική που προωθεί η ΕΕ και η κυβέρνηση της ΝΔ καταδικάζει ολόκληρες περιοχές σε όλη την Ελλάδα να μείνουν χωρίς πρόσβαση σε βασικές ταχυδρομικές και χρηματοοικονομικές υπηρεσίες προκαλώντας ανυπολόγιστες κοινωνικές συνέπειες;
    • Στα αιτήματα να εξασφαλιστεί η παραμονή όλων των εργαζομένων στις θέσεις τους, χωρίς απολύσεις ή αναγκαστικές μετακινήσεις σε μεγάλες αποστάσεις, να γίνουν προσλήψεις μόνιμου προσωπικού και να ενισχυθούν οι υποδομές, στην ανάγκη διασφάλισης του δημόσιου χαρακτήρα των ταχυδρομικών υπηρεσιών, με μόνιμη και σταθερή εργασία και πλήρη δικαιώματα για όλους τους εργαζόμενους;».

 

Σχετικές δημοσιεύσεις