Ουρές και ταλαιπωρία τέλος: Όλα τα επιδόματα με ένα κλικ από την άνεση του σπιτιού σας – Τι πρέπει να κάνετε

Ουρές και ταλαιπωρία τέλος: Όλα τα επιδόματα με ένα κλικ από την άνεση του σπιτιού σας – Τι πρέπει να κάνετε

Επιδόματα: «STOP» στην ταλαιπωρία και τις ουρές για την επιχορήγηση των επιδομάτων. Αυτό είναι το σχέδιο των συναρμόδιων υπουργείων Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Εργασίας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης. Αυτά εγκαινιάζουν μία νέα ψηφιακή πλατφόρμα. Πρόκειται για την πλατφόρμα του Οργανισμού Προνοιακών Επιδομάτων Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΟΠΕΚΑ) με το επίδομα Ορεινών και Μειονεκτικών Περιοχών. Αυτό διατίθεται από το gov.gr, αλλά πλέον θα γίνεται από την πλατφόρμα oreina.epidomata.gov.gr.

Η καταβολή του συγκεκριμένου επιδόματος, το οποίο επιστρέφει έπειτα από δυο χρόνια, ξεκίνησε άμεσα. Αυτό τουλάχιστον δήλωσε η υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, αρμόδια για θέματα Πρόνοιας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης Δόμνα Μιχαηλίδου.

Επιδόματα: Πληροφορίες σχετικά με την νέα πλατφόρμα
Για ζήτημα αξιοπρέπειας έκανε λόγο ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης. Μίλησε για επιβεβλημένη ανάγκη να πάψουν να ταλαιπωρούνται, οι πολίτες. Επιπλέον, να σταματήσουν να εκτίθενται σε κοινή θέα στις ουρές οι πολίτες που δικαιούνται κάποιο επίδομα. Η σχεδίαση της συγκεκριμένης πλατφόρμας είναι τέτοια, ώστε ο πολίτης να μπορεί εύκολα να ανεβάζει μόνο εκείνα τα έγγραφα που χρειάζεται.

Αυτό, διότι προηγήθηκε μια εκτεταμένη απλοποίηση της διαδικασίας. Αφαιρούνται δικαιολογητικά που είτε ήταν περιττά. Αφαιρούνται δικαιολογητικά που μπορούσαν να αντληθούν μέσω άλλου μητρώου του Δημοσίου. Όπως και στις υπόλοιπες υπηρεσίες του gov.gr, η είσοδος στην πλατφόρμα γίνεται με τους κωδικούς Taxisnet του πολίτη. Οι πολλαπλές υπεύθυνες δηλώσεις που απαιτούνταν αντικαθίστανται με ένα απλό checkbox. Δηλαδή, ένα «κουτάκι», δηλαδή που ο ενδιαφερόμενος θα επιλέγει ώστε να κάνει τη σχετική δήλωση με ένα κλικ.

Επιδόματα: Ο τελικός στόχος
Πέρα όμως από τη σημαντική διευκόλυνση του πολίτη ως προς την κατάθεση της αίτησης, αυτή η πρωτοβουλία είναι σημαντική όσον αφορά και το χρόνο διεκπεραίωσης των αιτήσεων. Πλέον οι υπάλληλοι του ΟΠΕΚΑ δεν θα βρίσκονται αντιμέτωποι με στοίβες χαρτιών, αλλά θα έχουν στην οθόνη του υπολογιστή τους το σύνολο της απαιτούμενης πληροφορίας, ώστε να αξιολογούν με ταχύτητα και ακρίβεια αν ο ενδιαφερόμενος είναι πράγματι δικαιούχος του επιδόματος και αυτό να του καταβάλλεται άμεσα.

Όπως είπε χαρακτηριστικά ο κ. Πιερρακάκης «ο τελικός στόχος, όπως αυτός διατυπώθηκε από την εντολή που λάβαμε από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, είναι διττός: να εξυπηρετήσουμε τον πολίτη και να ενισχύσουμε το προσωπικό του ΟΠΕΚΑ -όπως και άλλων φορέων του Δημοσίου, φυσικά- ώστε να κάνουν αποδοτικότερα την εργασία τους». Τέλος, σημειώνεται ότι το επόμενο διάστημα στην ίδια πλατφόρμα θα είναι διαθέσιμα και τα υπόλοιπα επιδόματα του Οργανισμού ανασχεδιασμένα με τον ίδιο, φιλικό προς τον χρήστη, τρόπο.

Σε αυτή την κατηγορία ανήκει και το επίδομα στεγαστικής συνδρομής ανασφάλιστων υπερηλίκων, επίδομα ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος, για άτομα με αναπηρία, αλλά και το επίδομα παιδιού (γνωστό ως «Α21»), το οποίο είναι ήδη διαθέσιμο μέσω άλλης πλατφόρμας, εκκρεμεί η διευθέτηση ορισμένων τεχνικών εκκρεμοτήτων για να ενταχθεί στην ενιαία πλατφόρμα. Και αυτό γιατί ο στόχος είναι να μην ψηφιοποιηθεί απλά η υπάρχουσα γραφειοκρατία, αλλά να δημιουργηθεί μια φόρμα στα πρότυπα που έχει θέσει μέσω του σχεδιασμού του gov.gr το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης για όλες τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες.