Το μυστικό για να μειώσετε πίεση, σάκχαρο και χοληστερίνη, ενώ για 10 ώρες μπορείτε να τρώτε ότι θέλετε

Το μυστικό για να μειώσετε πίεση, σάκχαρο και χοληστερίνη, ενώ για 10 ώρες μπορείτε να τρώτε ότι θέλετε

Διαλειμματική νηστεία – Συμβουλές για την υγεία: Πρόκειται για μια ημερήσια νηστεία δεκατεσσάρων ωρών. Από εκεί και πέρα, οι υπόλοιπες δέκα ώρες της ημέρας είναι πιθανό να μειώσει τον κίνδυνο διαβήτη. Η συγκεκριμένη μελέτη πραγματοποιήθηκε από ερευνητές του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια.

Διαλειμματική νηστεία – Συμβουλές για την υγεία: Τι έδειξε η έρευνα
Συγκεκριμένα, η μελέτη έδειξε ότι ένας άνθρωπος που τρώει αποκλειστικά καθημερινά μέσα σε διάστημα δέκα ωρών απολαμβάνει πλεονεκτήματα. Αυτά είναι η απώλεια βάρους και τα καλύτερα επίπεδα χοληστερόλης. Ενδεικτικά, μέσα σε μόλις 12 εβδομάδες, οι 19 συμμετέχοντες στη δοκιμή, παρατήρησαν μείωση στον δείκτη μάζας σώματος.

Τα κιλά και το σωματικό τους λίπος, ενώ κάποιοι παρουσίασαν βελτιωμένα επίπεδα αρτηριακής πίεσης και σακχάρου στο αίμα. Πριν από τη μελέτη, οι συμμετέχοντες είχαν ήδη αρχίσει να εμφανίζουν σημάδια διαβήτη. Οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι πλέον υπάρχει σοβαρή πιθανότητα να αποφύγουν την εκδήλωση της νόσου.

Διαλειμματική νηστεία – Συμβουλές για την υγεία: Οι συμμετέχοντες στην έρευνα
Η ερευνητική ομάδα συμπεριέλαβε στη μελέτη 19 άτομα που έπασχαν ήδη από μεταβολικό σύνδρομο. Οι περισσότεροι ήταν παχύσαρκοι. Το 84% λάμβανε τουλάχιστον μία θεραπευτική αγωγή για την κατάστασή του. Κλήθηκαν να ακολουθήσουν ένα πρόγραμμα διαλειμματικής νηστείας για 12 εβδομάδες. Σύμφωνα με αυτό δεν θα κατανάλωναν κανένα τρόφιμο για 14 ώρες κάθε μέρα. Αντίθετα, στις υπόλοιπες 10 ώρες μπορούσαν να φάνε ό,τι, όποτε και όσο ήθελαν.

Όπως αποδείχθηκε, όλοι έτειναν να τρώνε το πρωινό τους γεύμα αργότερα από ό,τι συνήθως (σχεδόν δύο ώρες μετά το ξύπνημα) και το βραδινό γεύμα νωρίτερα. Μετά από μόλις 12 εβδομάδες, τα επίπεδα σωματικού λίπους, ο δείκτης μάζας σώματος και το βάρος των συμμετεχόντων είχαν μειωθεί κατά σχεδόν 3%. Στο τέλος της μελέτης φάνηκε επίσης ότι κάποια είχαν χαμηλότερα επίπεδα χοληστερόλης και σακχάρου στο αίμα, ενώ το 70% κοιμόταν καλύτερα.

Μάλιστα, οι συμμετέχοντες ήταν τόσο ικανοποιημένοι από την πρόοδό τους, που τα 2/3 συνέχισε τη διαλειμματική νηστεία, τουλάχιστον κατά διαστήματα, για έως και ένα χρόνο μετά το τέλος της μελέτης.

Διαλειμματική νηστεία – Συμβουλές για την υγεία: Τι αναφέρει ο Δρ. Pam Taub
«Όταν ένας άνθρωπος διαγιγνώσκεται με μεταβολικό σύνδρομο, οι παρεμβάσεις είναι κρίσιμες, καθώς όταν γίνει διαβητικός ή αρχίσει να λαμβάνει πολλαπλές θεραπευτικές αγωγές όπως η ινσουλίνη, η εξέλιξη της νόσου είναι πολύ δύσκολο να αναστραφεί», εξηγεί ο Δρ. Pam Taub, καρδιολόγος ένας εκ των συγγραφέων της μελέτης και καταλήγει:

«Το να αλλάξουμε το διατροφικό πλάνο και το πρόγραμμα άσκησης αυτών των ασθενών είναι σημαντικό αλλά δύσκολο. Προσπαθούμε, λοιπόν, να δουλέψουμε με τους ασθενείς και να τους ενθαρρύνουμε να πραγματοποιήσουν αλλαγές στον τρόπο ζωής τους, αν και δύσκολα καταφέρνουμε οι αλλαγές αυτές να είναι μακροχρόνιες και ουσιώδεις».