Ο κρυφός κίνδυνος της καθιστικής νόσου και τι επιβάλλεται να κάνετε

Ο κρυφός κίνδυνος της καθιστικής νόσου και τι επιβάλλεται να κάνετε

Καθιστική νόσος – Συμβουλές για την υγεία: Πρόκειται για την ομάδα ασθενειών που συνδέονται με τον καθιστικό τρόπο ζωής. Μία μελέτη συνέκρινε ενήλικες. Από τη μία πλευρά, άτομα που περνούσαν λιγότερο από δύο ώρες την ημέρα μπροστά από την τηλεόραση ή ήταν καθιστοί σε κάποιο γραφείο μπροστά από οθόνη. Από την άλλη πλευρά, μελετήθηκαν, άτομα, που περνούσαν περισσότερες από τέσσερις ώρες την ημέρα σε καθιστική δουλειά ή καθιστικό τρόπο αναψυχής.

Καθιστική νόσος – Συμβουλές για την υγεία: Τα συμπεράσματα των ερευνητών για τη δεύτερη ομάδα
– Περίπου 50% αυξημένο κίνδυνο θανάτου από οποιαδήποτε αιτία
– Περίπου 125% σε συμπτώματα που συνδέονται με την καρδιαγγειακή νόσο, όπως πόνος στο στήθος (στηθάγχη), ή καρδιακή προσβολή

Καθιστική νόσος – Συμβουλές για την υγεία: Πού οφείλεται
Δεν οφείλεται μόνο στην παρακολούθηση τηλεόρασης. Οποιαδήποτε εκτεταμένη καθιστική στάση, μπορεί να είναι επιβλαβής. Επίσης, το να ξοδεύετε μερικές ώρες την εβδομάδα στο γυμναστήριο ή σε κάποια άλλη μέτρια ή έντονη σωματική δραστηριότητα δεν αντισταθμίζει τον κίνδυνο!

Καθιστική νόσος – Συμβουλές για την υγεία: Τι πρέπει να κάνετε
– Σταθείτε όρθιοι, όταν μιλάτε στο τηλέφωνο.
– Σταθείτε όρθιοι, όταν τρώτε το σνακ σας.
– Αν εργάζεστε σε γραφείο, δοκιμάστε ένα ψηλό γραφείο για να βρίσκετε σε όρθια στάση. Σε διαφορετική περίπτωση, δουλέψτε σε ψηλό τραπέζι ή ψηλό πάγκο.
– Περπατήστε λίγο μαζί με τους συναδέλφους σας κατά τη διάρκεια της ημέρας. Μη σηκώνεστε από το γραφείο για να καθίσετε κάπου αλλού, όταν κάνετε διάλειμμα στη δουλειά.