40 υγιεινές τροφές που είναι απαραίτητες για τον οργανισμό, βελτιώνουν την υγεία και πρέπει να τρως καθημερινά

40 υγιεινές τροφές που είναι απαραίτητες για τον οργανισμό, βελτιώνουν την υγεία και πρέπει να τρως καθημερινά

Υγιεινές τροφές: Υπάρχουν διάφορες τροφές οι οποίες μπορούν αν τις καταναλώνουμε τακτικά να μας προσφέρουν πολλά οφέλη στην υγεία μας. Παρακάτω σας έχουμε ορισμένες από αυτές.

Υγιεινές τροφές: Μπανάνα
Είναι εξαιρετική πηγή καλίου, ενώ θεωρείται και αποτελεσματικό προβιοτικό που ενισχύει την απορρόφηση σιδήρου από τον οργανισμό.

Πορτοκάλι
Είναι ένα από τα πιο διαδεδομένα φρούτα. Περιέχει βιταμίνη Α, Β και C. Επιπλέον είναι καλή πηγή:

φολικού οξέως
καλίου
ασβεστίου

σιδήρου
ιωδίου
φωσφόρου
μαγγανίου

νατρίου
ψευδαργύρου
Υγιεινές τροφές: Ακτινίδιο
Προτείνετε από τους διατροφολόγους πολύ τακτικά και είναι πολύ αποτελεσματικό στην αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας.

Ρόδι
Είναι πλούσιο σε βιταμίνες Α, E, σίδηρο, κάλιο, φυτικές ίνες και φυλλικό οξύ, τονώνει το ανοσοποιητικό σύστημα και θωρακίζει την υγεία.

Μύρτιλα
Είναι “βόμβα” αντιοξειδωτικών και βιταμινών (Α, C και Ε), καθώς και καλή πηγή καλίου, μαγνησίου, φωσφόρου και φυτικών ινών.

Γκρέιπφρουτ
Με υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη C και αντιοξειδωτικά, το γκρέιπφρουτ αποτοξινώνει το ήπαρ και ενισχύει την διαδικασία καθαρισμού.

Υγιεινές τροφές: Μανταρίνια
Είναι πλούσια σε βιταμίνες Α και C, φυτικές ίνες, νάτριο, ασβέστιο, κάλιο και μαγνήσιο. Έχει περισσότερα αντιοξειδωτικά από ένα πορτοκάλι, ενισχύει σημαντικά τη διαχείριση του βάρους και κάνει καλό στα μάτια.

Αβοκάντο
Πλούσιο σε βιταμίνες Κ, C και Ε, φυτικές ίνες, φυλλικό οξύ, κάλλιο και μονοακόρεστα λιπαρά οξέα που μειώνουν την κακή χοληστερίνη και βελτιώνουν την καλή.

Ντομάτα
Περιέχει πάνω από 20 χρήσιμες για τον οργανισμό ουσίες, μεταξύ των οποίων βιταμίνη Α, βιταμίνες του συμπλέγματος Β, βιταμίνη Ε, βιταμίνη Κ, χρώμιο, σελήνιο, σίδηρο, χαλκό, μαγγάνιο. Η πιο πολύτιμη, όμως, ουσία της είναι το λυκοπένιο, ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό που ουσιαστικά εξουδετερώνει τις ελεύθερες ρίζες

Μελιτζάνα
Έίναι πλούσια σε ασβέστιο, κάλιο, σίδηρο, νάτριο, βιταμίνη Α, αρκετές βιταμίνες του συμπλέγματος Β όπως θειαμίνη και νιασίνη

Υγιεινές τροφές: Σέσκουλα
Τα φύλλα τους είναι μεγάλα, γυαλιστερά, αρκετά σκληρά και γραμμωτά και έχουν παρόμοια γεύση με το σπανάκι. Τα σέσκουλα είναι καλή πηγή φυτικών ινών και πρωτεϊνών, έχουν μοναδικά οφέλη στη ρύθμιση του σακχάρου στο αίμα.

Μανιτάρια
Αποτελούμενα κατά 90% από νερό έχουν ελάχιστες θερμίδες και είναι τροφή φτωχή σε λίπη και νάτριο. Γι’ αυτό και ενδείκνυνται σε όσους ακολουθούν ειδική διατροφή ή κάποιο πρόγραμμα δίαιτας.

Φινόκιο ή μαραθόριζα
Η σαρκώδης ρίζα κάτω από το μάραθο αποτελείται σε ποσοστό 95% από νερό, αλλά είναι και πηγή βιταμίνης C, φυτικών ινών, φυλλικού οξέος και καλίου. Βοηθάει στην καλή λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος και στη μείωση των επιπέδων χοληστερόλης.

Σκόρδο
Συμβάλλει στη μείωση της χοληστερίνης και της πίεσης και φαίνεται ότι προστατεύει από το έλκος του στομάχου.

Γλυκοπατάτα
Η γλυκοπατάτα έχει υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη C (μάλιστα σε διπλάσια ποσότητα από τις απλές πατάτες), θειαμίνη, κάλιο και μαγγάνιο.

Υγιεινές τροφές: Παντζάρια
Η συχνή κατανάλωσή τους μπορεί να μειώσει τη χοληστερίνη και τα τριγλυκερίδια, ενώ αποτρέπει και τη συσσώρευση λίπους στο συκώτι.

Σπανάκι
Το σπανάκι είναι ένα κορυφαίο χορταρικό, πλούσιο σε σίδηρο, βιταμίνη Α, φυλλικό οξύ, κάλιο, ασβέστιο, ψευδάργυρο και σελήνιο.

Κουνουπίδι
Είναι πλούσιο σε βιταμίνη C, ενώ αποτελεί σημαντική αντικαρκινική τροφή. Συμβάλλει στην αποτοξίνωση του αίματος και του ήπατος, προστατεύοντας ταυτόχρονα από εγκεφαλικά επεισόδια, εντερικές διαταραχές και διατηρώντας τη χοληστερόλη σε θεμιτά επίπεδα.

Κρεμμύδι
Έχει θεραπευτικές, αντιβακτηριδιακές και αντιμυκητιακές ιδιότητες. Συγκεκριμένα, μειώνει το σάκχαρο και κάνει καλό στην καρδιά.

Κολοκύθα
Είναι πλούσια σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β, που ενισχύουν το νευρικό σύστημα, καθώς και β καροτένιο που στον οργανισμό μετατρέπεται σε βιταμίνη Α και έχει ισχυρή αντιοξειδωτική δράση.

Υγιεινές τροφές: Σαρδέλες
Περιέχουν Ω3 λιπαρά οξέα που συμβάλουν στην θωράκιση της καρδιάς έναντι καρδιακών παθήσεων.

Τόνος
Ομοίως και ο τόνος που εκτός από τα ωφέλιμα Ω3 λιπαρά οξέα που περιέχει είναι και τροφή πλούσια σε πρωτεΐνες, βιταμίνες και ιχνοστοιχεία (φωσφόρο, κάλιο, νάτριο, σελήνιο).

Κοτόπουλο
Χάρη στα θρεπτικά συστατικά που παρέχει στον οργανισμό, ή αλλιώς στις πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας, τον σίδηρο, τον ψευδάργυρο, τον φώσφορο και το κάλιο, το κοτόπουλο καθίσταται σύμμαχος στη σωματική και νοητική ανάπτυξη παιδιών και εφήβων.

Ψωμί & ζυμαρικά ολικής άλεσης
Τα προϊόντα ολικής άλεσης περιέχουν στη σύστασή τους μεγαλύτερο εύρος θρεπτικών συστατικών όπως φυτικές ίνες, βιταμίνες του συμπλέγματος Β και σημαντικά μέταλλα και ιχνοστοιχεία, όπως σίδηρο, μαγνήσιο και ψευδάργυρο.

Κινόα
H κινόα είναι αντιπροσωπευτικό στοιχείο της λίστας των superfoods και δικαιολογημένα. Αντιοξειδωτική και πλούσια πηγή φυτικών ινών, περιέχει αμινοξέα και πρωτεΐνες, άρα πρόκειται για πλήρες διατροφικό είδος. Εύπεπτη τροφή, χωρίς γλουτένη, με φώσφορο, μαγνήσιο, σίδηρο και Ω3 λιπαρά οξέα, θεωρείται ότι συμβάλλει σημαντικά στη σωστή αιμάτωση του εγκεφάλου και βελτιώνει τη λειτουργία της καρδιάς.

Υγιεινές τροφές: Βρώμη
Η μοναδική αξία της κρύβεται στα θρεπτικά συστατικά που περιέχει, όπως οι φυτικές ίνες (λιγνίνη και β-γλυκάνες), οι υδατάνθρακες, οι πρωτεΐνες, τα αντιοξειδωτικά, οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β και τα ιχνοστοιχεία. Από τα μεγαλύτερα «δώρα» της στον οργανισμό, αποτελούν η συμβολή της στη μείωση της χοληστερίνης και του υψηλού σακχάρου του αίματος. Επιπλέον συμβάλλει στον έλεγχο του βάρους και στη σωστή πέψη και ενισχύει το αίσθημα κορεσμού.

Φακές
Οι φακές είναι πλούσιες σε φυτικές ίνες, πρωτεΐνες, βιταμίνες της ομάδας Β, μεταλλικά άλατα, κάλιο, φώσφορο, ασβέστιο και υδρογονάνθρακες.

Καρύδια
Αποτελούν μία από τις μεγαλύτερες πηγές Ω3 και Ω6 λιπαρών οξέων και αντιοξειδωτικών ουσιών στη φύση. Έρευνες έχουν δείξει ότι οι πολυφαινόλες και άλλα αντιοξειδωτικά που περιέχουν τα καρύδια συμβάλλουν στην ενδυνάμωση των νευρικών απολήξεων, βοηθούν τις αριθμητικές ικανότητες και βελτιώνουν τη μνήμη.

Αμύγδαλα
Περιέχει περίπου 18% καθαρή πρωτεΐνη, ενώ είναι πολύ καλή πηγή μονοακόρεστων λιπαρών, βιταμίνης Ε, Β1 (θειαμίνης) και Β2, ασβεστίου και σιδήρου. Το αμύγδαλο συμβάλλει στη μείωση της “κακής” χοληστερόλης χωρίς να μειώνει την “καλή” HDL χοληστερόλη.

Τσία
Οι σπόροι chia είναι πλούσιοι σε πρωτεΐνη, φυτικές ίνες, Ω3 λιπαρά οξέα, ασβέστιο, βόριο και αντιοξειδωτικά. Επίσης, είναι πολύ καλή πηγή μαγνησίου, σιδήρου και καλίου.

Υγιεινές τροφές: Λιναρόσπορος
Οι σπόροι του λιναριού είναι από τις πιο πλούσιες φυτικές πηγές Ω3 λιπαρών οξέων και αντιοξειδωτικών ουσιών.

Αβγά
Συγκεντρώνουν μεγάλο αριθμό θρεπτικών συστατικών και αποτελούν εξαιρετική πηγή πρωτεϊνών. Και μπορεί στον κρόκο να συγκεντρώνεται μεγάλη ποσότητα λιπαρών, ωστόσο παρέχει επίσης βιταμίνες και θρεπτικά συστατικά του αβγού.

Κεφίρ
Πρόκειται για μια πλήρως ισορροπημένη τροφή που θεωρείται ότι συμβάλλει στην πρόληψη του καρκίνου του παχέος εντέρου, καθαρίζει τα έντερα και τα εξοπλίζει με ευεργετικά βακτηρίδια και ζύμες.

Γιαούρτι
Λόγω της βιταμίνης D που περιέχει, βοηθά στην ενίσχυση των οστών, άρα και στην αντιμετώπιση της οστεοπόρωσης. Βασικό του χαρακτηριστικό είναι επίσης ότι τα ένζυμα του διευκολύνουν την πέψη, μάλιστα 1 γιαούρτι την ημέρα αρκεί για να λειτουργεί άψογα το πεπτικό σύστημα.

Υγιεινές τροφές: Ελαιόλαδο
Θεωρείται ως το υγιεινότερο λάδι εξαιτίας της μεγάλης περιεκτικότητας σε ελαϊκό οξύ, που αγγίζει το 83% και ανήκει στα μονοακόρεστα λιπαρά. Ως βασική πηγή μονοακόρεστων λιπαρών οξέων βοηθά στη μείωση της κακής χοληστερίνης (LDL) και τη διατήρηση της καλής χοληστερίνης (HDL) στο αίμα.

Κουρκουμάς
Σύμφωνα με μελέτες έχει αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες, οι οποίες δυνητικά προστατεύουν από την ανάπτυξη διαφόρων μορφών καρκίνου.

Κύμινο
Μελέτη έδειξε ότι παχύσαρκες και υπέρβαρες γυναίκες που κατανάλωναν γύρω στα 3γρ. κύμινο ημερησίως, έχασαν σε διάστημα 3 μηνών 1,5 κιλό περισσότερο, σε σχέση με γυναίκες που δεν κατανάλωναν κύμινο.

Κανέλα
Περιέχει ουσίες που εμφανίζουν ισχυρές αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις δράσεις, με τα συστατικά της να βοηθούν στη σταθεροποίηση των επιπέδων της γλυκόζης στο αίμα.

Κόκκινο κρασί
Μειώνει τη χοληστερίνη, προστατεύει την καρδιά, ελέγχει το σάκχαρο στο αίμα, ενισχύει την μνήμη και καταστρέφει τα εκκολαπτόμενα καρκινικά κύτταρα.