20 Τροφές που Ξεβουλώνουν τις Αρτηρίες και Μειώνουν την Πιθανότητα Εμφράγματος

20 Τροφές που Ξεβουλώνουν τις Αρτηρίες και Μειώνουν την Πιθανότητα Εμφράγματος

Μια από τις κύριες αιτίες των εγκεφαλικών επεισοδίων και των καρδιακών προσβολών, πέρα από το άγχος, τη σωματική αδράνεια και την ανθυγιεινή διατροφή, είναι οι φραγμένες αρτηρίες, καθώς παρεμποδίζουν τη φυσιολογική ροή του αίματος.

«Το κυκλοφορικό σύστημα, είναι ένα περίπλοκο δίκτυο τριχοειδών αγγείων, αιμοφόρων αγγείων και αρτηριών. Οι αρτηρίες μεταφέρουν οξυγονωμένο αίμα σε όλο μας το σώμα, βοηθώντας έτσι να τροφοδοτηθούν, όλες οι λειτουργίες του σώματός μας. Όταν το οξυγόνο χρησιμοποιηθεί, εκπνέουμε το διοξείδιο του άνθρακα μέσω των πνευμόνων, εισπνέουμε οξυγόνο, οξυγονώνεται το αίμα και ξεκινάει από την αρχή ο ίδιος κύκλος.

Όσο τα αιμοφόρα αγγεία είναι καθαρά και ανοικτά, το αίμα μπορεί να ρέει ελεύθερα. Μερικές φορές όμως δημιουργούνται μικρά μπλοκαρίσματα μέσα στα αιμοφόρα αγγεία. Αυτά τα εμπόδια ονομάζονται πλάκες και αναπτύσσονται όταν η χοληστερόλη κολλάει στα τοιχώματα της αρτηρίας.

Το ανοσοποιητικό σας σύστημα, ανιχνεύοντας ένα πρόβλημα, θα στείλει λευκά αιμοσφαίρια για να επιτεθεί στη χοληστερόλη. Αυτό δημιουργεί μια αλυσίδα αντιδράσεων που οδηγούν σε φλεγμονή.

Στη χειρότερη περίπτωση, τα κύτταρα σχηματίζουν μια πλάκα πάνω από τη χοληστερόλη και σχηματίζεται ένα μικρό μπλοκάρισμα. Μερικές φορές ωστόσο, αυτά τα εμπόδια μπορεί να αποκολληθούν και να προκληθεί καρδιακή προσβολή.

Καθώς οι πλάκες αναπτύσσονται, υπάρχει πιθανότητα να εμποδίσουν τη ροή του αίματος σε μια αρτηρία εξ ολοκλήρου. »

Ευτυχώς, υπάρχουν φυσικοί τρόποι μείωσης του κινδύνου των καρδιακών προβλημάτων και τα παρακάτω τρόφιμα θα σας βοηθήσουν να καθαρίσετε τις αρτηρίες σας:

1. Cranberries
Τα cranberries μειώνουν την κακή χοληστερόλη και αυξάνουν την καλή. Ένα ποτήρι χυμός από cranberries καθημερινά, μειώνει τον κίνδυνο καρδιακής προσβολής κατά 40%.

2. Ρόδι
Το ρόδι είναι άφθονο σε φυτοχημικά, που ενισχύουν την κυκλοφορία του αίματος και την παραγωγή νιτρικού οξειδίου.

3. Σολομός
Ο σολομός είναι μια πλούσια πηγή υγιών λιπαρών οξέων, που καταπολεμούν τις φλεγμονές, μειώνουν τη χοληστερίνη στο αίμα και αποτρέπουν τα υψηλά επίπεδα τριγλυκεριδίων.

4. Σπαράγγια
Προσθέστε τα σπαράγγια στα γεύματα σας και θα αποτρέψετε τις φλεγμονές, θα μειώσετε τη χοληστερίνη και θα ξεφράξετε τις αρτηρίες σας.

5. Χυμός πορτοκαλιού
Ο χυμός πορτοκαλιού είναι πλούσιος σε αντιοξειδωτικά, μέταλλα και βιταμίνες, που μειώνουν την αρτηριακή πίεση και εμποδίζει τον σχηματισμό φραγμένων αρτηριών.

6. Ελαιόλαδο
Το κρύο ελαιόλαδο χαμηλώνει τα επίπεδα χοληστερόλης και παρέχει στο σώμα υγιή λίπη, επομένως η τακτική κατανάλωση, μειώνει τον κίνδυνο καρδιακής προσβολής κατά 41%.

7. Αβοκάντο
Το αβοκάντο είναι γεμάτο από υγιή λίπη, έτσι διατηρείται η ισορροπία μεταξύ καλής και κακής χοληστερόλης, καθώς επίσης συμβάλει στην υγεία της καρδιάς.

8. Blueberries
Τα blueberries είναι η πλουσιότερη πηγή καλίου, έτσι αυξάνουν την καλή χοληστερόλη και μειώνουν την κακή χοληστερόλη. Η τακτική κατανάλωση 2 ποτηριών χυμού από blueberries, μειώνει τον κίνδυνο καρδιακής προσβολής κατά 40%.

9. Ξηροί καρποί
Τα καρύδια έχουν υψηλή περιεκτικότητα από ακόρεστα λιπαρά και ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, τα οποία μειώνουν τη χοληστερόλη, ενισχύουν τη μνήμη και βελτιώνουν τη λειτουργία των αρθρώσεων στο σώμα.

10. Σιτάρι
Όντας μια πλούσια πηγή ινών, το σιτάρι μειώνει τη χοληστερίνη και εμποδίζει τον σχηματισμό φραγμένων αρτηριών.

11. Καρπούζι
Τα καρπούζια στηρίζουν την υγεία των αιμοφόρων αγγείων και βελτιώνουν την παραγωγή νιτρικού οξειδίου.

12. Καφές
Μελέτες έχουν δείξει, ότι η κατανάλωση 2-4 φλιτζανιών καφέ καθημερινά, μειώνει τον κίνδυνο καρδιακής προσβολής κατά 20%.

13. Κουρκούμη
Το ενεργό συστατικό της, κουρκουμίνη, αποτρέπει τη συσσώρευση λίπους στις αρτηρίες και καταπολεμά τις φλεγμονές.

14. Λωτός
Ο λωτός είναι πλούσιος σε υγιείς στερόλες και φυτικές ίνες, έτσι μειώνει τα επίπεδα χοληστερόλης.

15. Φύκια
Τα φύκια έχουν υψηλά επίπεδα αντιοξειδωτικών, καροτενοειδών, πρωτεϊνών, βιταμινών, έτσι η κατανάλωση τους, ρυθμίζει την αρτηριακή πίεση και μειώνει τα επίπεδα χοληστερόλης.

16. Κανέλα
Αυτό το καταπληκτικό μπαχαρικό εμποδίζει το φράξιμο των αρτηριών, μειώνει τη χοληστερόλη και βελτιώνει την υγεία με πολλούς τρόπους.

17. Μπρόκολο
Το μπρόκολο είναι ένας ακόμη φυσικός τρόπος για να μειώσετε την αρτηριακή πίεση και τα επίπεδα χοληστερόλης, καθώς είναι πλούσιο σε βιταμίνη Κ.

19. Πράσινο Τσάι
Το πράσινο τσάι είναι πλούσιο σε κατεχίνη, ένα από τα πιο ισχυρά αντιοξειδωτικά, που μειώνει την απορρόφηση της χοληστερόλης και ενισχύει το μεταβολισμό.

20. Σπανάκι
Το σπανάκι είναι πλούσιο σε φολικό οξύ και κάλιο, έτσι αποτρέπει αποτελεσματικά την υψηλή αρτηριακή πίεση και μειώνει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων.

Επιπλέον, προτείνουμε να ακολουθήσετε τις παρακάτω συμβουλές για να διασφαλίσετε την υγεία της καρδιάς σας:

Ξεκινήστε να γυμνάζεστε, τουλάχιστον 30 λεπτά την ημέρα, 5 φορές την εβδομάδα.
Αποφύγετε το κάπνισμα, καθώς βλάπτει σοβαρά την υγεία της καρδιάς.
Περιορίστε την πρόσληψη αλκοόλ, σε ένα ποτό την ημέρα.
ΠΗΓΗ: healthyfoodhouse.com